Daisypath Anniversary tickers

Thursday, April 4, 2013

Medan 2013

"Bang,kita nak pergi ke tak ni??"  Itulah soalan kali ke patploh aku tanya kat husband 2,3 minggu yang lepas..husbnd dah lame beli tiket ke medan,indonesia tapi dia macam tak nak pergi..ada jgk cmtu..dia yang beli,aku tak suruh pun n dia plak taknak pergi.,katenye xde ape kt indon selain org bersesak2+hiruk piruk+compang camping+panas*err mcm2 alasan* tp akhirnye setelah aku pujuk beliau dgn alasan nak shopping baju raya,akhirnya dia stuju nak pergi..

Hari pertama:

Ni Otw ke medan..iris pntang nmpk buku trus nk study smbil koyakkan. Flight pukul2pm sampai pun pukul2pm kat medan. Sebabnya medan lambat 1 jam dari malaysia. Kitorang kita pergi bertiga je tau..xde melalui ejen ke hape..main redah je ;)
Check in di hotel santika premire dyandra,medan*pelik btol nama hotel tah btol ke tak aku eja haha* iris bukan boleh duk diam..ke hulu hilir panjat kerusi..sampai mat indon tegur "pintarr bangat anak kamu" aku mcm err camtu kira pintar ke?muehehe aminn

Dah smpai hotel barulah terhegeh2 search blog org yang bercerita pasal medan..so salah satu blog kate makan kat restoran garuda sedap. So sampailah kami disini..ok jgk mknn dia,cme agak mahal rp160k..lauk pun amik sikit je..apepun pekerja dia sungguhlah mesra alam..duk main2 ngan iris sampai aku nk tambah nasi pun segan kt sebelah haha

Dh makan kitorg pegi singgah pasaraya matahari..duk sebelah hotel je..sebabnya nak cari adapter yg boleh cucuk plug kat hotel tu..husbnd aku dh tau kt indon pkai plug jenis bulat 2 ketul tu, tapi dia lupa nak beli awal2..

Dari bilik hotel dah boleh nampk bangunan pasaraya matahari kat sebelah kanan tu..jalan kaki je..

Hari kedua:

Kitorang buat keputusan pergi berastagi tapi oleh sebab persediaan kurang,kitorang pergi ngan teksi je..sebetulnya dieja sebagai 'taksi' hehe setelah tawar menawar dapatlah harga rp600k pergi dan balik..perjalanan mengambil masa 2 jam. Bila tiba kawasan berbukit dan mendaki mcm nk gi cameron lalu tapah,camtulah lebih kurang..haihh aku dah pening kpale..nasib baik iris tido..dengan jalan yang berlubang2..err time tu aku dh rs nak sruh driver tu pusing balik ke hotel,tido lg bagus haha

Pagi tu breakfast dulu..mknn kat hotel ni sedap..janji ngn driver taksi tu pkul1030 pagi

Otw pergi berastagi..pemandangan yang sesak pada awalnya bertukar menjadi pemandangan yang mendamaikan masa mendaki bukit..tp aku tak enjoy sgt pun sbb pening kpale kan hehe

Camnilah rupe serius encik suami..

Senyum pulak cmni..haha masa ni dh bosan tahap gaban..

Permandangan skit2 bandar medan masa otw

Yeayy dah sampai berastagi..masa otw byk jgk tempat menarik tapi kitorang malas singgah..ada air terjun untuk mandi2..ada theme park utk main2..ade jual jagung tepi jalan smbil menikmati teh halia..tup2 smpai ats terus haha kat pasar gitu..pasar berastagi driver tu bwk..driver=supir lah sbnrnye..
Dingin btol kat sini..berkabus lagi..mcm aku ckp td..ala2 cameron highlands

Kat tepi pasar ada gerai jagung banyak2..oleh sbb dah lapor, kitorg singgah mkn jagung..ajak supir skali..pilih gerai yang penjualnye haruslah pkai tudung hehe manis jagung kt sini..sodap..aku pilih jagung bakar..jagung tu aku telan habis wpun sbnrnya aku kurg berkenan dgn gerainya yg nmpak kureng bersih..biaselah indon kan, bukan london muehehee

Nah ade lg ni gmbo berjagungan..

Masa duk sibuk gigit jagung, adalah sorang mat indon ni datang pujuk naik kereta kuda dia..oleh sbb taktau nak buat ape kat berastagi ni, kitorang redha je naik kereta kuda ke puncak gunung gundaling..adventure gler!ngan bawak bdk kecik ni, nasib baik iris duk diam..terkezut agaknya dapat naik horse..

Masa naik ke atas, iris duduk ngan papa..

Kuda merata-rata u olss..kuda dah mcm kambing kat kampung...mane2 pun nmpk org naik kuda..

Bdk ni aktif..kurus papa mengejarnya haha

Ni dah nak turun bukit..mama plk yang pegang iris..iris nguap2 ngntuk..cuaca sejuk..pastu bunyi kaki kuda dup dup hampir membuat aku terlena ats kereta kuda..

Permandangan apelah sgt kan..haha

Petangnya kitorang balik..perjalanan pulang terasa lebih cepat..pak aidil(supir) nak bawa kitorang ke pajak ikan(pasar kain) tapi badan dah penat, iris pun penat..cian anak mama..kitorang suh hntr ke hotel je..so berehat2 kat hotel smpai terlena..malamnya dinner kat hotel je..kebersihan terjamin..lgpun ade ank kecik ni, nak kluar malam2 di medan..uh baik xpayah kot..

Jom cayang papa kite gi dinner
Dinner rp100k sorang..berbaloi pilihan mknnnya banyak...

Kusyuknye mama mkn..papa duk suap iris

Nantikan sambungan medan hati ketiga dan keempat ye..bye!

P/s: tak sempat buat entry utk house warming sbb gambar xamik huhu alhamdulillah ramai sgt2 dtg tak seperti dijangka..nasib baik makanan cukup.. ;)

1. homey nye iris..geramnye mok ngoh tgk..ummmaaahh..wah2 bes bercuti.aku buleh bcuti kl pun melompat lompat mcm leh bcuti ke bulan dh..hihi

1. La igtkan aku homey td haha sme je cuti mne2 pun..yg pntg kte hepi!