Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 2, 2011

6 perkara yg membuatkan sy sedih semasa berpantang

1) Bila Iris nangis terlampau..(kembung perut,sembelit) Iris nangis,mama turut serta nangis sekali ;'(

2)Bila saya sendiri sakit (bengkak susu,UTI-kencing tak lawas) nanges jgk..manje bebeno aku rupenye..ratu air mata ke hape..

3) Bila husband terpaksa meninggalkan kami 2 beranak kerana tuntutan kerjanya.ape?u kne pegi offshore lg?

4) Bila manusia mula mengompare2(kata dasar compare) Iris dgn baby lain yg kononnya lebih adorable dan putih melepaks.terkilan sungguh.bayi yang suci tidak berdosa...oh dunia..

5) Bila makan nasi ikan panggang sama lada hitam di minggu pertama.sedih.bagi seorg host jln2 cri mkn sepertiku ini.

6) Bila saya rasa kurangnya ilmu bab2 menjaga bayi yg masih kecil..huhu saya mau jadi supermak!tapi rupa-rupanya tak semudah yang disebut dan disangka.


Kesimpulannya saya dapati diri saya agak sensitif masa berpantang. Alhamdulillah sy dapat laluinya dgn cekal dan tabah krn selalu mndapat sokongan family dan suami terutamanya..husband sy banyak bagi kata2 semangat dan nasihat yg berguna kpd saya..tenkiu hubby i love u!family pula byk membantu saya yg kurang pengaman ni, dalam menguruskan baby Iris terutama mak yang sanggup berjaga mlm sama2 huu thanks mak..i love u!!

2 comments:

  1. bersabar la wahai teman.setiap insan akan di uji dgn pelbagai dugaan.setiap kesabaran akan dibayar dgn seribu kebahagiaan..

    nota kaki : iris comel la.kecik lagi.mmg la kaler pink kan.x phm dgn manusia yg sentiasa nk komplen.ade sje x kena pd pndangan mereka.

    ReplyDelete
  2. ho tu kate..nk buat gane starang..pe takdop modal lain nk ckp psl baby..duk cri bende nk ngomen

    ReplyDelete