Daisypath Anniversary tickers

Thursday, May 10, 2012

Kesian!

Kalau entry sblm ni saya citer pasal keputusan muktamad husbnd sy yg nk lompat company yg lebih beso drp company yg dia kje skrg ni,ternyata kputusan itu belum muktamad..bos company dia skrg x abis2 lg suruh dia stay n jangan prgi..aiiyoo inilah konflik dalaman yg dihadapi oleh encik asben uhuu antara minat dan family..minatnya menjurus kpd kerjanya skrg iaitu buat job di offshore..ala2 citer armageddon tuh!tp offer kje baru menjurus kpd kerja management yang duk terpeleot di office..bagi lelaki berusia 27 tahun, beliau rasa dirinya kurang seswai &terlalu awal utk jadi manager. Ye memang tawaran kerja tersebut adalah sebagai manager. namun utk menolak kerja ni dan terus jadi engineer o&G, jauh di sudut kecil hatinya tak sanggup tinggalkan iris n bininye lame2 pergi offshore..*tataulah korg phm ke x ayat berbelit aku nih* Saya sendiri pun sbnrnye turut mengalami konflik dalaman..kalau boleh saya nak jadi isteri yang sporting dan selalu menyokong suami..tp kali ni saya mcm kurang bersedia nak kena tinggal lagi sejak ada iris..klo sebelum ni sorang2 saya tak kisah sangat husband gi offshore..bila dah ade iris eh tibe-tibe mama iris jadi manje ngn papa!muehehe yang lebih tepat lagi tanggungjawab menjaga iris bila papa offshore menjadi double..sayalah mama..sayalah papa..tp bab menghulur duit tetaplah tanggungjawab papa wlau di mana papa berada hehee Sepatutnye dapat offer kerja lagi 'hebat kot' dan gaji lebih mantop,mesti happy kan..tp sebaliknya berlaku..adakah ini ujian dari Allah.?istikaroh jgk jalan penyelesaiannya kan..semoga kami dapat bimbingan dariNya. Dan selalu mau ingat apa yang berlaku pasti ada hikmahnya.. Nota kaki: Sape yang perlu dikesiankan sekarang?hmm lu pk lah sendiri!

No comments:

Post a Comment