Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 25, 2011

Update Mommy n Baby Stuff

Lonely night..hubby just call me telling the bad news..huhu bad weather di lautan sana menyebabkan no internet connection and satelite ala-ala dipanah petir..so tak boleh bercakap lama-lama..2 minutes emergency call only..we both upset n almost cried..sobsob i miss him.. T_T.
Nampaknya sudah out of topic!Marilah kita menuju ke jalan yang betul.
Inilah barang-barang yang saya shopping di butik fabulous mum. Saya agak keliru dalam memilih breast pump walaupun saya sendiri ada kakak 3 orang yang masing-masing sudah beranak 4,3 dan 2 hehe. Mereka konon-kononnya dapat BF anak-anak mereka sekitar seminggu-dua minggu sahaja. Mereka bertiga telah mendakwa bahawa susu mereka cepat kering. *Haa betul ke korang ni, atau korang sendiri yang malas nak menenen baby dan disebabkan tiada rangsangan, kilang susu tergendala* Oleh sebab itu, mereka kurang info untuk dikongsi dengan saya pasal breast pump. Apepun menurut kakak-kakak i lagi, breast pump mesti jugak ada, sebab nanti terbengkak susu ke apa,still kena pump out. My SIL pula cakap ok guna breast pump spectra 3. Bolehlah baca pengalaman k.amy di sini.


Akhirnya saya pilih breast pump medela, yang manual sahaja. Bukan apa takut jugak jadi macam kakak-kakak saya tu huhuu at least ada pump seketul. Nanti kalau pengeluaran susu agak memberangsangkan, baru saya akan minta hubby beli yang karen pulak!


Lepas tu, saya terpengaruh pula dengan sales girl yang promote barang-barang lain yang sewaktu dengannya dengan hanya menambah rm60*bape banyak dengan daa*. So saya dapat lagi cooler bag, nursing bra kelly, 3 ice pack dan 6 storage bottles. Harap-harap gunalah nanti..jangan membazir sudah..hee Juga sedikit barang topup2 untuk baby opss kecuali disposable panties adalah untuk mommynye hehe


Thats all..gudnite!

1 comment:

  1. hahaha kelako sokmo kak cha ni. sian kak cha jauh dgn suami. huuu.

    ReplyDelete