Daisypath Anniversary tickers

Saturday, January 28, 2012

Berakhir sudah cuti bersalin 90hari

Dah 90hari ke?rasanya baru je push2 kat hospital hari tu.

Banyak perkara baru dalam hidup saya sekarang. Anak baru..tempat tinggal baru..suami baru ops..suami dah setahun tapi baru duduk sama-sama,sebelum ni PJJ..sekolah pun baru.

Jadi banyak benda juga saya kena belajar. Belajar sesuaikan diri dengan tempat tinggal baru..belajar ingat jalan tanpa guna GPS, kenal kedai-kedai best yang ada kat bangi ni ;D saya baru perasan kat bangi ni ada banyak butik..i loike!*bajet mak datin nak gi nyoping mcm duet banyok bebeno huu*

Sekolah baru pulak saya dah pergi lapor diri. Malangnya cikgu maths kat situ dah terlebih-lebih. Penolong kanan suruh saya pilih nak ajar BM,BI atau GEO fuhh semua subjek ketidaksukaan saya tu. Saya boleh je ajar sebenarnya tapi risau ajaran saya sesat lagi menyesatkan kuikuikui lagi risau bila student pulak yang tegur kalau silap fakta ke apa hehe lantok ler..tunggu isnin ni tengok kena ajar apa..yang penting saya dah dapat pindah selangor..yippiii!

Hidup saya dah hampir sempurna bila dapat tinggal sebumbung dengan suami saya. Sebelum ni PJJ pun ada jugak bestnya. Best bila weekend tidur kat hotel..macam-macam hotel sudah kami redah..ala-ala honeymoon gitew!Ahh lupakan itu semua. Sekarang bolehlah saya jalankan tanggungjawab saya sebagai isteri dengan lebih baik insyaallah.

Masak?no hal..kicik hal punya..cuma sedap tak sedap je la ngee suami saya puji je..mungkin nak ambil hati saya atau memang masakan saya betul-betul sedap huhu perasan. Tapi saya selalu termasak pedas. Berasap telinga.Kalau tak pedas tu rasa takde selera. Pastu lauk mesti ada kaler merah..barulah menggiurkan gitu hehhe

Rumah sendiri?dalam proses mencari..mahalnya rumah kat area bangi ni huhu nak nanges T_T rasa bila berkenan rumah cantik, besar tapi poket pula tak cukup berat..ni la akibat boros dan tak menabung. Jadi anak-anak di luar sana silalah jimat cermat. Tapi kitorang dah cop satu rumah tu..hubby suka je sebab mampu milik dan tak perlu combine loan..walaupun bukan rumah idaman saya, tapi tetap bersyukur. Hubby cakap pasni our second house, sayang pilihlah pulak ye.*nak pujuk ai la tew*

Sekian dahulu laporan saya kali ini.roger n out!oh ye iris dah 3bulan arini..we love u iris muah!

iris dah nak start nangis
jalan-jalan PD

1 comment: