Daisypath Anniversary tickers

Monday, March 19, 2012

Hari ini dalam sejarah

Wuwuwu sungguh sedih hari ni..pagi2 lagi mama iris dah nangis gara-gara IRIS NAJLA TERJUN KATIL!! uwaa T_T tak sanggup rasanya tengok iris jatuh terpeleot kat atas lantai. tak sampai sepuluh saat saya pergi ambil baju iris kat dalam drawer..tiba-tiba bunyi bedebot*ala2 cempedak jatuh* saya berlari dan berdoa bukan iris yang jatuh..tapi ternyata iris benar-benar jatuh..iris takde kat atas katil!!luruh rasanya jantung saya..huhh saya kuatkan semangat dan angkat iris..sama-samalah kitorang dua beranak nangis..betapa carelessnye mama*dang dang dang!!*mama dah letak iris kat tengah-tengah katil dan buat kubu kat tepi..camne iris guling-guling dan jatuh ni sayang???

Lepas tu saya call husband..ape lagi membebellah beliau sebakul..husband sy balik kerja awal skit dan saya amik cuti untuk pantau perubahan iris*kalau ade perubahan*. then kitorang pergi klinik untuk check..alhamdulillah..setelah dicheck2*cek mata, tulang dan benjolan* doc cakap iris tak pape setakat tadi la..namun saya kena monitor iris dari masa ke semasa. Beberapa perkara yang perlu diperhatikan apabila bayi jatuh dan mesti bergegas ke hospital:

1) Muntah.
2) Demam secara tiba-tiba
3) Nangis tanpa henti
4) Perubahan sikap (pasif,lesu,pucat,tak bermaya, takmau minum susu)
5) Keluar darah ikut telinga

Nota kaki:
Harap-harap tuhan sentiasa lindungi iris...bak kata bibik tadi.."nggak perlu risau buk..insyaallah dia tak apa-apa..malaikat sambut anak-anak kecil bila mana mereka jatuh.." lega pulak rs bila bibik cakap camtu masa tengah sedih tadi...dan yang penting diri sendiri jangan careless lagi...hsband saya cakap saya 'bolahh' huu

No comments:

Post a Comment