Daisypath Anniversary tickers

Thursday, October 18, 2012

Dipaksarela jaga SPM 2012


Salam jumaat..perasaan aku bercampur baur geram+nk sepak orang bila tugasan menjaga spm ditolak cikgu senior dan dicadangkan nama aku pulak..grr nyampahlah i..akak kerani plak bukan main paksa aku sign dah mcm polis trafik..ee pelis lah...bersyukurlah aku msih ade rs hormat pada yang tua, klo ikot napsu serakah, teringin je aku nk sekeh2 kepala!

Nasib baik suami selalu menjadi penyejuk hati..kata2 positif diberikan..secara tak langsung aku pun jadi pk positif..jaga exam ni banyak kelebihan, antaranya ialah;
1) masa terluang diisi dengan aktiviti yang berfaedah
2)mendapat pengalaman yang tidak boleh dijual beli
3)mendapat elaun iaitu duit beberapa ratus hengget (bolehlah aku buat beli barang rumah)
4) mendapat kenalan baru (cikgu-cikgu dari sekolah lain yang turut sama menjaga exam)
5) dapat melihat gelagat pelajar menjawab exam dan gelak sorang2 bila pljr tak dpt jwb haha sape sruh ko xbace buku
6) dapat membakar kalori (berjalan-jalan dalam dewan peperiksaan) hmm nmpknye duit elaun aku abis pergi massage betis kat ubud spa je nih gahaha
7) dapat tidur malam dengan lena akibat kepenatan
8) peluang melihat sekolah lain cantik ke tak (aku kne jg exam kat smk tasik kesuma)
9) dapat mengumpul kertas soalan spm 2012 (yang ni aku xminat nak kumpul tp klo ikot pengalaman mmg ade cikgu2 yg kumpul..agaknya nak bg kt adik/anak dia)
10) dapat mendidik diri tak tidur selepas subuh (ni special utk aku, slme ni mengajar petang aku,tido jgk beberapa minit slps subuh hahah pahni jgn harap, kul630 dh kne kluar rumah)

P/s: arini pot luck kat skolah..buat puding gula hangus..16 cikgu bertuah dapatlah makan puding yang berkrim ni ;D 




I blog with BE Write

No comments:

Post a Comment