Daisypath Anniversary tickers

Saturday, November 24, 2012

Dalam suka ada duka..

Dalam suka suki nak masuk rumah baru kami ni, ada juga beberapa perkara yang tak menyenangkan hati kami..baik dari segi tempoh nak siap, tersilap percaturan masa beli tiles dan macam2lagi 2,3 bijik perkara.. Hari ni kitorang gi tgk rumah ada lagi satu perkara yang tak kena di mata iaitu cermin dinding diorang pasang tak center..aku yang tak bape cerewet ni pun boleh jadi perasan mende tu betapa kureng lawonye..aku mula naik hangin n membebel sorang2*nak membebel kat kontraktor aku tak berani ngee* husband yg tak kisah pada asalnya jadi kisah ble dengar aku membebel+merungut sorang2 cm org tak betul..lihatlah betapa kuatnya kuasa pembebelan aku..

Cermin yang aku maksudkan bukannya cermin yang skru2 kat dinding..ni cermin yang beso same ngan dinding dan perlu digam dinasour agaknya kalo nak lekat..aku pun taktau teknik dia tu..yg pasti bila kitorang pegi tgk, dah terpasang senget..klo cermin tu singgit xpe..niii haihh ko google la sendri harga dia..

Bila kitorang tanye..tak boleh diselamatkan lagi ke?ni tak center ni..jawapannya adalah tak boleh..kalau tak,cermin akan pecah..arghhh berapi hati aku..husbnd aku pnyabar skit kot..satu lagi pnyelesaian, tambah skit lagi cermin supaya nmpk center..haa ko boleh imagine x..tetibe ada cermin tambahan..membantu ke cmtu??atau lagi memburukkan keadaan..grr so on the way gi ikea, aku dh majuk dah tak tentu pasal..tah sapa nak pujuk aku...poyo btol aku ble dikenang kembali..oleh sebab takde orang nak pujuk aku, aku bg cadangan kt husbnd nak pecahkan cermin..bukan kami, tapi aku sorang..aku memang jenis berani tak tentu pasal, nasib baik tak kne siku ngan husbnd..

Husbnd aku ni jnis tak boleh stress pahtu bini plak sedih..dalam keadaan stress tu dia bgtau kontraktor, kalau tak boleh diselamatkan lagi, pecahkan je cermin tu n cat semula dinding..pastu kitorang masing2 termenung+sedih memikirkan terpksa juga bayar harga cermin wpun tak dapat hasilnya nanti..dah separuh jalan ke ikea, husbnd tetibe bagi cadangan jom kite gi alamanda je la..makan wafer kt foodcourt..aku pun setuju..lagipun masing2 sudah hilang mood nak menyoping barang2 rumah..ething goes wrong darling..lets eat together gether..

So smpai alamanda..aku rasa kesian kat Iris, kasut dah tak muat..kasut saiz 4 T&T beli masa raya hari tu nampknya dah boleh dijual second hand..takpun simpan untuk adik iris nanti hehe



pastu kitorg bercadang nk blikan sandal plak untuk dia kali ni..lagipun boleh laras..seswai lah untuk kaki iris yang beso itu..dengan lebih harapan lame boleh guna..iris excited jalan pakai sandal baru,beberapa kali terjatuh tapi dia sengih2 dan jalan lagi..very the strong girl anak mama nih..kali ni dah pakai saiz 5..budak baru nak pandai jalan, apa salahnya melebur duit beli kasut selesa skit mak-mak oi..


Nota kaki: encik kontraktor dah cabut cermin..tah cmne dia cungkil..berita baik,cermin masih boleh diselamatkan tapi ade part yang pecah dan dia mencadangkan cermin itu direpair kemudian ditampal semula tapi dgn saiz yang lebih kecil..kita tengoklah nnti ye..hmm ok lah tu masih ada rezeki kami..



I blog with BE Write

1 comment:

  1. untung dapat suami penyabar..

    kalau akak dah lama kena dah...

    seronokkan dapat masuk rumah baru ikut citarasa sendiri, akak cuma mampu beli rumah lelong,.. nak save bajet sangat sekarang sendiri yg menyesal...

    ReplyDelete