Daisypath Anniversary tickers

Sunday, February 3, 2013

Yang cute tapi murah

Hi uu yang sedang membaca blog i sekarang..yg cute tp murah yang dimaksudkan oleh aku spt tajuk di atas adalah barang-barang yang aku shopping di ikea td..eh kami shopping hee..kat ikea belambak je barang mahal tapi aku mampu amik yang murah..lgpun yang murah pun kiut apeee..dr segi kualiti?tak perlulah tnye aku sbb aku jenis mls nk bebankan otak fikir psl kualiti..aku jenis berkenan yg comel2 n amik..

Dh lme tak update psl rumah..klo gi ikea tu confirmlah beli barang rumah..sampai hari ni rumah kami belum lagi lengkap ngn barang..sofa kat ruang tamu belum beli...sabo..sabo...konon2 tgh kumpul duit..uhuhuhu sedikit2 lama2 jadi banglo atas bukit!katenyee peribahasa aku sendri

Tapi satu ruang kt rumah aku, aku anggap setel la jgk sbb tu gediks nk share ngn korangs mlm ni gmbarajah dia..mesti uu ingat hebat sgt..xde maknanya hebat..nama pun family hall..tetamu jrang2 je nak menjenguk sampai ke atas kecuali family terdekat..jadi beli krusi pun yang biase2 je..asalkan dapat duduk..aii keraih semacam ini sofa machaa...tu lah pertama kali aku ckp kt machaa masa test duduk..akhirnya smpai ke rumah aku jgk sofa 2 seater jenis itu wuwuwu apekan daya..


Ini lah dia beberapa ketul barang ats tv cabinet yang aku anggap kiut lalu dibeli kt ikea tadi..konsep ruang bahagian atas ni adalah konsep tiada konsep ahahaha yang pasti warna sebegini rupa adalah pilihan suami..aku jenis suka kaler terang2..dark purple ke sgtlah berkenan..tapi simpan dulu dlm hati..kaler cmni pun aku ok je..universal org kate kahkah

Yang bawah ni pulak shelves rm29.90 satu klo tak silap..yang special psl benda ni adalah husbnd sendiri yang ukur dan pasang hehe klo sebelum ni mtk mat indon tebuk segala dinding..syaba bete..


Dan gmbar keselurahan 


Frame gambar berdiri tegak tanpa gambar sekeping pun haha baru nk pilih2 n hntar kedai..jauh di sudit hati, aku tetap rs ruang ni belum lengkap..ingat nk beli rak/bakul utk majalah n buku..tambah bantal kecik 2 ketul ats sofa ke..letak capet panjang bahgian kaki ke..tambah frame gambar ke..tempah langsir baru ke..eh terlebey sudaa..

Nota kaki:aku dh mula jatuh cinta pada pokok hidup ataupun pokok plastik smata2 asalkan berwarna hijau..tenang rasa bila bangun tido tgk kehijauan cewahh poyo lah pulok..tp btol..kt umah ni kami duk selit pokok hijau sikit2 merata2 tempat...hatta dlm tandas pun ade pokok hidup..ye masih hidup sehingga hari ni sejak kami beli bln 12 tahun lepas eheee


7 comments:

  1. alahai..comelnye umh u..mcm rumah contoh ropenye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xdoplah..umh contoh pkai brg mahal..aku pkai brg cap ayam je ;p

      Delete
  2. iris dok neleh air liur ke tgk brg comel2 tu.haris tliur skmo.umh aku leni dh clear..smua meja dh bogel..pasu2 bunga smua nyawa di hujung tnduk klu dibiarkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahah smelah iris..sbb tu klo boleh sume benda aku nk gantung kt ats..tp benda kecik2 tu plastik je hehe pasu kaca xdok lg haha

      Delete
  3. comel..saya suka...ruang yang kecik tu nampak kemas dan tersusun....

    ReplyDelete